Thursday 29 May 2014

Auffahrt - Ascension - Užašašće - Sensovo

Danas je ovdje praznik. Pogledao sam u kalendaru kakav je to praznik - ascension, kaže.
Aha, nešto vjersko... Dalje čitam da je Isusu tog dana, nakon što je uskrsnuo i 40 dana se, onako nemrtav, vrtio po zemlji, dosadilo i konačno otišao na nebo. I to se slavi uvijek 40 dana nakon Uskrsa, tako da je to uvijek četvrtak i datum se mijenja ovisno o godini, zapravo ovisno o položaju Mjeseca u odnosu na Zemlju i Sunce.
Onda sam se sjetio kako mi je Doloresin tata par puta pokazivao svinjski jezik i govorio da ga treba čuvati za Sensovo. A Doloresina mama mi je konačno objasnila da je to Sensovo 40 dana poslije Uskrsa.
Pa sam se sjetio tog svinjskog jezika. I zamišljam kako se danas jedu svinjski jezici tamo negdje daleko, u Istri. Malo sam pogledao po internetu. Izgleda da taj običaj postoji samo u Istri, tj. vjerojatno se samo tamo zadržao. Možda i samo u Žminju i okolici, jer sve što nalazim je vezano uz Žminj, npr.
Na starom štednjaku kuhala se maneštra zanimljivih mirisa, a sestra Marija Krajcar objasnila mi je da sprema maneštricu s koromačem po starom receptu svoje majke iz sela Pamići na Žminjštini. Premda skeptična, odazvala sam se na poziv da zajedno objedujemo i otad je koromač u mom životu poprimio novu dimenziju, posebno za Sensovo, kada se obavezno priprema sa suhim svinjskim jezikom, kao maneštra ili na neki drugi način. Mnoge obitelji upravo su to učinile protekli četvrtak.
(izvor)
Ovdje se slavi na švicarski način. Tj. sve je tiho (jedna od važnijih odredbi svih kućnih redova je da treba biti tih za vrijeme odmora, a svi praznici se smatraju vremenom odmora). Moj institut je jedan od onih koji redovito povezuje sve što se može povezati s vikendima, tako da je ovo jedan jako dugi vikend.
Ipak, s obzirom na to da u svakom trenutku mogu otići na institut i raditi što god mi treba, nisam ni jeo jezik ni slavio u potpunom miru, nego sam napravio dvije sinteze. 

No comments:

Post a Comment